Transdev Slezsko

Testujeme hybridní autobus IVECO CROSSWAY LOW ENTRY

Transdev testuje v běžném provozu IVECO Crossway Low Entry Hybrid

V havířovských ulicích a v okolí v těchto dnech můžete potkat nový hybridní autobus IVECO Crossway Low Entry Hybrid. V běžném příměstském režimu obsluhuje některé spoje na linkách 533, 583 nebo 440, 441, 442 a 457.

Společnost Transdev je na udržitelnou mobilitu dlouhodobě zaměřená. Proto jsme se rozhodli v běžném provoze otestovat i tento vůz, který byl uvedený na trh v roce 2022 a v ČR představuje novinku.

Nový CROSSWAY LE Hybrid, který je v současné době k dispozici ve třídě I pro městské použití a ve třídě II pro příměstské použití, přináší úsporu paliva až 15 % ve srovnání se standardní dieselovou verzí a snížení emisí CO2 až o 84 % při použití obnovitelných paliv.

 

Při našich jízdách, kde standardní dieselový vůz má dojezd cca 500 km, tento hybridní autobus dokáže ujet až 630 km. Umožňuje to mimo jiné volitelný ovládací ekonomický modul jízdy, který je zaměřený právě na optimalizaci spotřeby pohonných hmot!

Kromě těchto ekonomických přínosů tento vůz poskytuje větší pohodlí na cestách pro cestující i řidiče:

✅ výrazně pohodlnější sedačky s bezpečnostními pásy a s možností polohování

✅ úložný prostor pro zavazadla i v přední části vozu

✅ 2 samostatné klimatizační okruhy (zvlášť pro řidiče a zvlášť pro cestující) s chytrou a efektivní klimatizací

✅ střešní odvětrávací průduchy pro zajištění čerstvého přívodu vzduchu

✅ standardem jsou USB nabíječky umístěné v zóně pro cestující

✅ odpadkové koše zabudované přímo do interiéru vozu

 

Řidiči mohou ocenit například ergonomické ovládací panely včetně parkovací kamery, anatomické sedačky s rukojeťmi, polohovací stínění bočního okna, větší úložné prostory, 2 lednice, zabudované držáky na pití atp. V případě potřeby má řidič k dispozici také mikrofon.

 

Po technické stránce se jedná se o hybridní vůz (diesel + elektro) s automatickým řazením, které je doplněné i o tempomat. Elektrický pohon je vybaven hybridní technologií vyvinutou v úzké spolupráci s globální technologickou společností Voith. Je vybaven 48V akumulátorem spojeným s převodovkou Voith DIWA NXT a osvědčeným motorem Cursor 9. Převodovka DIWA NXT je kombinována s výkonným rekuperačním elektromotorem o špičkovém výkonu 35 kW, který funguje jako startér a generátor pro rekuperaci kinetické energie akumulované během zpomalovací a brzdné fáze, s vysokoenergetickým akumulátorem LTO (48 V) umístěným na střeše. Elektromotor podporuje motor Cursor 9 během fází startování.

#mobilita #mobility #inovace #inovacevdoprave #transdev #transdevcech #iveco #hybrid

Zůstaňme v kontaktu

Neváhejte nás kontaktovat nebo navštivte naši náborovou stránku.

Najdete nás na